Simkaarten via Oosterberg

Volg de onderstaande instructies om je SIM te activeren. Let op – heb je nog geen Oosterberg IoT platform account, maak dan eerst een account aan voordat je verder kunt.

AL EEN BESTAANDE ACCOUNT NOG GEEN ACCOUNT
Bezoek de onderstaande link om in te loggen op het Oosterberg IoT Platform.

 

 

Bezoek de onderstaande link en volg de instructies om een account aan te maken en in te loggen op het Oosterberg IoT Platform. De verwerkingstijd neemt enkele uren tot maximaal 24 uur in beslag (op werkdagen).
Klik hier voor toegang tot het platform Klik hier om een account te creëren

Oosterberg SIM activeren

    1. Koppel eenvoudig de SIM via het platform. Selecteer “IoT/SIM’s” in het menu. 
    2. Klik op het + pictogram om de SIM te koppelen aan je account. 
    3. Voer het ICCID-nummer in, het ICCID-nummer staat vermeld op de achterkant van de SIM. 
    4. Bevestig het ICCID-nummer. 
    5. Selecteer een databundel voor de SIM.
      Er verschijnt een laatste pop-up venster waarin wordt bevestigd dat de SIM succesvol is toegevoegd aan het account. Om de SIM 
      daadwerkelijk te activeren of pre-activeren, ga je naar het gedeelte “IoT/SIMs” in het menu.
    6. Zoek je SIM op in het overzicht en “Pre-activeer” de SIM voordat je bijvoorbeeld naar de klant op locatie gaat, zodat deze klaar is voor gebruik. Zodra de SIM daadwerkelijk data gaat versturen zal de facturatie starten. Indien je de SIM direct wenst te activeren, klik je op de knop “Activeren”. 

Werk je met IoT- of M2M-apparaten? Dan is een stabiele, veilige en betrouwbare verbinding essentieel. Met onze SIM-kaarten ben je verzekerd van hoogwaardige connectiviteit, speciaal afgestemd op zakelijke toepassingen.

Voordelen ten opzichte van commerciële simkaarten van bijvoorbeeld KPN, Vodafone of Odido:

  • Onze Oosterberg SIM-kaarten maken gebruik van beveiligde en niet-traceerbare APN-verbindingen, in tegenstelling tot standaard commerciële netwerken.
  • De SIM-kaarten ondersteunen nationale roaming en schakelen automatisch over naar een ander netwerk wanneer één van de netwerken tijdelijk niet beschikbaar is. Zo blijft de verbinding altijd actief.
  • Volledig beheer via het Oosterberg Connectivity Management Platform.

Alle verbindingen worden centraal beheerd via ons gebruiksvriendelijke platform. Met je persoonlijke account heb je onder andere inzicht in:

  • Alle actieve SIM-kaarten en bijbehorende abonnementen en klantgegevens
  • Dataverbruik en technische details
  • Facturen en kostenoverzicht
  • Mogelijkheid om SIM-kaarten op afstand aan of uit te schakelen, of te resetten.

Met Oosterberg kies je voor continuïteit, veiligheid en volledige controle over je connectiviteit.

Neem contact met ons op

©2016 Oosterberg BV     |      Website realisatie: Webton.nl