“Om klanten een goede oplossing te bieden, gaan we graag een stapje verder”
De visie van… Rob Luijben, Binnendienst Industrie, over meedenken met klanten
oktober 10, 2023
Van verkrijgbaarheid en continuïteit tot digitalisering en energiemanagement: in deze serie artikelen vertellen onze industriespecialisten over een specifiek thema. Dit keer deelt Rob Luijben van onze Binnendienst Industrie zijn visie op de manier waarop wij omgaan met klantvragen en deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. “Zowel per e-mail als telefonisch beantwoorden mijn collega’s en ik veel verschillende vragen. De grootste vraag en uitdaging is echter om benodigde materialen zo compleet mogelijk, op het juiste tijdstip, op de juiste plek te krijgen. Hierin proberen we klanten zo goed mogelijk te ontzorgen.”
Scherp
Rob Luijben is al van begin af aan betrokken bij ons team Industrie. Rob vertelt: “Het op het juiste tijdstip leveren van de bestelde materialen is erg belangrijk voor onze klanten. Leveren wij de materialen te vroeg, dan moeten klanten ze ergens opslaan, kunnen ze zoek raken of beschadigen. Meerdere facturen vanwege deelleveringen zijn ook niet gewenst. Anderzijds heeft een te late levering grote gevolgen voor de planning.” Hoe gaan Rob en zijn collega’s hiermee om? “Bij het invoeren van een nieuwe order zijn wij al gelijk scherp op de planning”, vertelt Rob. “We voeren de juiste leverdatum in en letten op de leverbaarheid van artikelen. Hierbij werken we nauw samen met de afdeling Inkoop. Zijn artikelen niet op voorraad? Dan bestellen we deze. En zien we dat artikelen op nalevering staan, dan ondernemen we actie. We vragen de klant dan of het mogelijk is om hierop te wachten. Is dit niet het geval, dan gaan we op zoek naar een andere oplossing.”
Kennis van klanten
“Bij Oosterberg vinden we het superbelangrijk om met onze klanten mee te denken en een goede oplossing te bieden. Hiervoor zetten we graag een stapje extra. Onze kennis van de industrie komt hierbij goed van pas. Hierdoor kennen we de processen van onze klanten en kunnen we mee bepalen of een onderdeel essentieel is en dus het proces vertraagt. Wanneer in het geval van een besturingskast niet alle artikelen geleverd kunnen worden, is het bijvoorbeeld belangrijk dat in ieder geval de kast zelf geleverd wordt. De klant kan dan starten met het bewerken van de kast. Bij een kabeldraagsysteem mogen de bevestigingsbeugels niet ontbreken omdat je daarmee begint met installeren. Is dit wel het geval, dan gaan we op zoek naar een alternatief, zoals een andere maat, een ander materiaal of een product van een andere leverancier.”
Verder zoeken
Soms is een alternatief product niet de oplossing, bijvoorbeeld wanneer een klant vastzit aan bestektekeningen. “Wij weten veelal bij welke klanten dit het geval is en houden hier ook rekening mee”, zegt Rob. “Bijvoorbeeld bij een klant van ons die toegangssystemen maakt die wereldwijd geëxporteerd worden. Hierbij is traceerbaarheid een belangrijke eis en moet een systeem precies de juiste producten omvatten. Wanneer er in dit geval een product niet leverbaar is, kijken we of we dit nog bij andere partijen kunnen vinden. In Nederland, maar ook in het buitenland. Soms is het antwoord nee, maar dan hebben we in ieder geval alles op alles gezet om een goede oplossing te bieden.”
Makkelijk maken
Rob vervolgt: “Naast het ervoor zorgen dat een product op tijd beschikbaar is, wijzen we onze klanten ook op mogelijkheden waar zij wellicht zelf nog niet aan hebben gedacht. Zo is het mogelijk om behuizingen te leveren met een hoogwaardige mechanische bewerking, in de bedrijfskleuren of voorzien van een logo. En wanneer klanten klemmenkastjes nodig hebben, kunnen we deze gemonteerd leveren. Dit bespaart werk, iets wat belangrijk is in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt. Ook in dit geval zorgen verder kijken en meedenken ervoor dat we aan de huidige uitdagende vragen vanuit de markt kunnen voldoen.”
Benieuwd naar de mogelijkheden bij Oosterberg?
Ontdek wat ons industrieteam voor jou kan betekenen! Maak kennis met onze technische specialisten die klaarstaan om je te ondersteunen bij al je industriële uitdagingen.
Meer weten?
Wil je meer weten van de mogelijkheden bij Oosterberg of heb je ook een vraag? Neem dan rechtstreeks contact op met ons team van specialisten:
E-mail: industrie@oosterberg.nl
Telefoon: 055 – 3695511