Oosterberg verbetert webshop en lanceert nieuwe webapp
april 15, 2021
Koninklijke Oosterberg wil het voor klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om te bestellen in onze webshop. We hebben verschillende verbeteringen doorgevoerd die de webshop completer en eenvoudiger in gebruik maken – op de pc én op mobiele apparaten. Daarnaast nemen we afscheid van de inmiddels verouderde Oosterberg-app. We gaan werken met een webapp. Een mooie stap vooruit.
Lian Evenhuis, binnen de ICT-afdeling verantwoordelijk voor e-commerce: “Om de gebruikerservaring van onze klanten verder te verbeteren, hebben we het afrekenproces geoptimaliseerd. Het nieuwe proces werkt beter en intuïtiever en ziet er moderner uit. Zo doorloopt u minder bestelstappen en ziet u, naast de besteldatum, ook de dag waarop uw bestelling wordt geleverd.
Bij mobiel gebruik van de webshop zijn er nog een aantal extra verbeteringen, zoals een mobielvriendelijke kalender waarmee u de leverdatum kunt kiezen.
Een andere toevoeging waar we trots op zijn: u kunt nu via de mobiele webshop en webapp barcodes van producten scannen. U vindt dan direct het product dat u zoekt, waarna u dit product kunt toevoegen aan uw winkelmand. Het scanicoon staat rechts naast het zoekveld.”
Nieuwe webapplicatie
Met de toevoeging van de scanner aan de mobiele website, verdwijnt de meerwaarde van de huidige Oosterberg-app. Deze maakt plaats voor een nieuwe webapplicatie.
Lian: “Hiermee beschikt u over dezelfde webshopfunctionaliteiten als op de pc. Bovendien blijft u – als u dit heeft aangevinkt – automatisch ingelogd.
Zo kunt u nog gemakkelijker en sneller bestellen. De nieuwe webapplicatie is geen reguliere app, maar een snelkoppeling waarmee u de webshop als app opent. Als u op een mobiel apparaat onze webshop opent, krijgt u direct een melding dat u de Oosterberg-webapp kunt installeren.
Vervolgens kunt u met één klik aan de slag.”